Vytvárajme dôveru a úctyhodné vzťahy.
Naše dieťa je našim najlepším zrkadlom. A keď sa správa zle, premýšľajte o tom, čo robíte zle. Najprv sa zamyslite – hovoríte s ním správne? Je potrebné komunikovať s dieťaťom tak, ako by ste chceli aby komunikovalo s vami. Tipy učiteľky – pedagogičky Wendy Snyder publikoval Motherly.
„Nahraďte svoj kritický, negatívny, hrozivý tón neutrálnym, úctivým, empatickým a povzbudzujúcim tónom (to môže trvať veľa času) a správanie vášho dieťaťa sa môže výrazne zlepšiť.
Týchto 10 pozitívnych fráz je skvelým štartom, ak chcete zmeniť tón vašej komunikácie s dieťaťom „:
- „Chceš to urobiť sám, alebo ti môžem pomôcť?“
Nepoužívajte: „Zopakujem po tretíkrát, obleč sa!“
Príklad: „Odchádzame. Obuješ sa sám alebo ti pomôžem? „Alebo“ Sadneš si do auta sám alebo ti mám pomôcť? “
- „Čo ťa naučila táto chyba?“
Nepoužívajte: „Môžeš sa hanbiť!“ Alebo „Mohol si to urobiť lepšie.“
Príklad: „Na čo si prišiel, keď si to urobil zle?“
Vysvetlenie: Zameranie sa na motiváciu zmeniť správanie v budúcnosti vám prinesie oveľa lepšie výsledky, ako vyčítanie predošlého činu.
- „Prosím ….“
Nepoužívajte: „Nechcem!“ Alebo „Prestaň!“.
Príklad: „Psíka pohladkaj ale opatrne “ alebo „Odlož si topánky do skrinky.“
Vysvetlenie: Hovoríme čašníčke, predavačke, priateľom a rodine o tom, čo nechceme? Je jednoduchšie a rýchlejšie povedať to, čo chceme.
- „Dnes sa musíme ponáhľať!“
Nepoužívajte: „Ponáhľaj sa!“ Alebo „Meškáme!“
Príklad: „Dnes obehujeme autá ako na pretekárskej trati! Pozri, ako rýchlo sa môžeme pohybovať! “
Vysvetlenie: Nechajte deti vo svojom pomalom svete! Ale ak sa ponáhľate, malo by to byť pre ne zaujímavé.
- „Chcete odísť teraz alebo o desať minút?“
Nepoužívajte: „Je čas ísť … odchádzame!“
Príklad: „Chlapci, chcete už ísť domov alebo sa pohráte ešte desať minút a potom pôjdeme?
Vysvetlenie: Samotné deti majú radi zodpovednosť za svoje rozhodnutia! Vyžaduje si to malú pozornosť, ale funguje to! Dajte im voľbu a budú sa správať lepšie, ako keby ste im to prikázali.
- „Pridaj si túto hračku do zoznamu darčekov k narodeninám!“
Nepoužívajte: „Nemôžeme si to dovoliť“ alebo „Nie, povedala som UŽ ŽIADNE HRAČKY!“
Príklad: „Kúpime túto hračku keď budeš mať narodeniny?“
Vysvetlenie: Namiesto toho, aby sme deťom hovorili o nedostatku peňazí a vytváraní pocitu nedostatku, je lepšie naučiť ich počkať si na hračku alebo si na ňu našetriť.
- „Zastav sa, nadýchni sa a povedz to ešte raz.“
Nepoužívajte: „Prestaň kňučať!“
Príklad: „Poď, počkáme, nadýchneme sa a teraz mi ešte raz povedz, čo by si chcel.“
Vysvetlenie: Pokúste sa to takto namodelovať. Zopakujte to pokojne, kým sa dieťa nezastaví a nezmení svoj tón.
- „Rešpektujte seba a iných.“
Nepoužívajte: „Poslúchaj ma.“
Príklad: „Nezabudnite, že musíte rešpektovať seba i ostatných, aj keď ste nervózni.“
Vysvetlenie: Konkretizuje, pretože deti často neprijmajú všeobecné vyhlásenia. Opýtajte sa ich čo chcete, a požiadajte ich, aby zopakovali to, čo je dôležité na zapamätanie.
- „Počkám, až skončíš.“
Nepoužívajte: „Ukáž, spravím to sama.“
Príklad: „Vyzerá to, že na to potrebuješ viac času, tak ja si sadnem a počkám.“
Vysvetlenie: Rodičia neradi čakajú. Nechajte dieťa zaviazať si šnúrky samé, alebo si prečítať nápis. Cieľom je umožniť deťom skúsiť, zlyhať, skúsiť znova a posilniť zmysel pre schopnosť, aby od nás neboli závislé!
- „Ako ti je?“
nepoužívajte: „Ukľudni sa! Nemôžeš sa tak správať! “
Príklad: „Vidím, že si rozrušený, ako sa cítiš?“
Vysvetlenie: Pomáhať deťom identifikovať svoje emócie a efektívne s nimi komunikovať je dôležitým prvkom pozitívneho vzdelávania.
Keď sa deti cítia pohodlne, cítia emócie a odovzdávajú ich ostatným (namiesto toho, aby ich popierali a pokúšali sa skrývať), správanie sa mení a dieťa sa stáva viac otvoreným a úctivým.
Použite tieto frázy na nadviazanie dialógu s vašimi deťmi!