Často sa stáva, že nám volajú neznáme čísla. Každý z nás potom váhavo odpovie na hovor. Navrhujeme, čo robiť, keď volá neznáme číslo.
Zvyčajne si pamätáme, komu sme dali svoje telefónne číslo.
V kontaktoch máme uložené všetky osoby, ktoré poznáme. Skutočný problém však začína, keď sa na displeji objavia neznáme číslice. Mnohí z nás pravdepodobne nezodvihnú telefón, ak neočakávajú hovor. Navyše je takáto situácia skutočnou nočnou morou pre introvertov, ktorí uprednostňujú ticho. Ukazuje sa, že sa pred tým môžeme chrániť.
Prečo mi volá neznáme číslo?
Úniky údajov sú v súčasnosti veľmi časté. Vinníkov zvyčajne nájdeme medzi spoločnosťami, ktoré uchovávajú naše kontaktné údaje. Obľúbenou praktikou je ich predaj, na ktorom profitujú podvodníci. Rovnako často nám telefonujú rôzni telemarketéri, ktorí nám ponúkajú rôzne služby.
Z praxe vieme, že môžu byť veľmi dotieraví, čo nás ešte viac odrádza od rozhovoru. Väčšina z nás potom stlačí červený telefón, ale to nám dáva pokoj len do ďalšieho telefonátu.
Niekedy sa stane, že pri používaní telefónu nevedomky sprístupníme svoje údaje na internete. V dôsledku toho začnú kolovať bez nášho vedomia alebo informovaného súhlasu. Preto si vždy skontrolujte požiadavky konkrétnej aplikácie alebo webovej stránky, ktorú si prezeráte.
Naše údaje môžu uniknúť aj počas nakupovania. Pokladníkom často dávame svoje telefónne číslo, aby sme pri pokladni získali zľavu. Výsledkom tejto praxe môžu byť telefonáty z cudzích čísel.
Čo robiť, keď volá neznáme číslo?
Neodvíhanie telefónu je len dočasné riešenie, ktoré z dlhodobého hľadiska neprinesie pokoj. Podvodníci zvyčajne volajú dovtedy, kým sa nedovolajú. Je dobré si uvedomiť, že rovnako často volajú pracovníci vašej banky alebo operátor z neznámych alebo obmedzených čísel. Zvyčajne vám chcú ponúknuť úver alebo novú zmluvu.
Čoraz častejšie sa však stáva, že sa zlodeji vydávajú za zamestnancov týchto inštitúcií. Môžu byť veľmi dôveryhodní a pýtať si od nás číslo účtu alebo klienta, prípadne aj heslo.
Tieto otázky by nás mali znepokojovať, pretože žiadny zamestnanec banky sa na to nikdy nepýta. Z tohto dôvodu je dobré zastaviť hovor podvodníka a následne zavolať na pobočku svojej banky. Takto zistíte, s kým ste mali do činenia, pretože zamestnanec môže potvrdiť alebo vyvrátiť predchádzajúci telefonát.
Zlodeji prichádzajú s čoraz novšími metódami, ako nás okradnúť o peniaze, môžu sa vydávať za zástupcov štátnych inštitúcií, sociálnych služieb a dokonca aj uniformovaných zložiek.
Čoraz častejšie sa stáva, že sa vlámu aj do našich schránok . Vďaka tomu o nás získavajú množstvo zaujímavých a užitočných informácií. Dôležité je aj to, čo zverejňujeme na sociálnych sieťach . Oplatí sa chrániť vaše súkromie a údaje.